Najnowsze mercedesy dołączają do floty BEDMETu

580 koni mechanicznych, 6 osi i oczywiście flagowy niebieski lakier. Flota naszej firmy właśnie powiększyła się o nowe ciągniki – jedne z najnowocześniejszych jakie są dostępne na światowym rynku.

– Całość zamówienia obejmuje 5 pojazdów. Dzisiaj odebraliśmy pierwsze 4 sztuki. 2 z nich to ciągniki o mocy 580km i napędzie 6×4 a kolejne 2 to ciągniki typu lowdeck o mocy 480km – wyjaśnia Wiesław Bednarz, prezes BEDMET.

Warto zaznaczyć, że w produkcji nadal pozostaje flagowy ciągnik 8×4 o dopuszczalnej masie całkowitej 250 ton, który już wkrótce dołączy do pozostałej czwórki.

120-tonowy generator do Zabrza

Ekipa BEDMET zmierzyła się z kolejnym wyzwaniem.
Niezbędny do budowy nowej elektrociepłowni generator trafił do celu bez żadnych problemów.

Ważący 120 ton generator przejechał trasę z Czech do Zabrza. – Całkowita masa transportu w tym przypadku wyniosła 204 tony – podkreśla Wiesław Bednarz, prezes BEDMET.

Wymiary zestawu to 39m x 4,5m x 4,6m. Do transportu generatora użyto 4-osiowego ciągnika oraz 15-osiowej naczepy.

BEDMET wraca na ekrany telewizorów! Zapraszamy na konwój!

Wyścig z czasem, walka ze zmęczeniem i maksymalna koncentracja umysłu – tak w skrócie można opisać pracę „wilków prowadzących stado”, czyli pilotów wyspecjalizowanych w transportach wielkogabarytowych.

W trzech nowych odcinkach polskiej serii dokumentalnej „Nocny konwój”, widzowie poznają najbardziej nietypowe zlecenia, z jakimi musieli się zmierzyć bohaterowie programu. Premiera w środę, 9 marca, o godz. 22:00 tylko na National Geographic Channel. Oczywiście w tej produkcji nie mogło zabraknąć naszej firmy. – Nasz pierwszy udział w programie Konwój odbił się szerokim echem i ogromnym zainteresowaniem, w tym nawet osób które na co dzień gabarytami się nie zajmują. Kiedy padła propozycja realizacji kolejnych odcinków nie było z naszej strony chwili zawahania – podkreśla Wiesław Bednarz, prezes firmy BEDMET. – Zależy nam na tym aby wiedza o transporcie ponadnormatywnym była powszechnie dostępna. Zawsze mocny nacisk kładziemy na prezentację wyzwań z którymi się mierzymy – dodaje. W pierwszym odcinku Konwoju ekipa opolskiej firmy BEDMET ma za zadanie przewiezienie gigantycznego kawałka stali z huty w Katowicach do niecierpliwego klienta z cementowni w Działoszynie. Piloci i kierowcy BEDMETu muszą to precyzyjnie zaplanować. Przewożony przez nich tej nocy walczak suszarni węgla waży bagatela 85 ton i mierzy 27, 5 metra, co razem z naczepą, na której będzie przewożony, daje aż 36, 5 metra. Początkowy optymizm panujący wśród ekipy i czujne oko szefa wydają się gwarancją sukcesu. Jednak kłopoty pojawią się niespodziewanie szybko… O najbardziej nietypowych transportach i wyzwaniach, jakie stoją przed pracownikami tej branży, opowiedzą m. in. „Kicia” i Paweł, bohaterowie serii „Nocny konwój”. Z jakimi zadaniami przyjdzie im się zmierzyć tym razem? Odcinek 1: BEDMET cz. 1. Premiera 9 marca, godz. 22:00

Zbiorniki na filmowo

Jak zawsze z ogromną satysfakcją oddajemy naszym klientom, pracownikom i wszystkim sympatykom świeży materiał filmowy. Na kanale YouTube BEDMET można już oglądać retrospekcję październikowych wydarzeń z Zakładów Chemicznych Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu. 6 zbiorników dla przemysłu petrochemicznego było przedmiotem szczególnej uwagi kamer zarówno z ziemi jak i powietrza.

Nasz premierowy materiał różni się mocno od dotychczas przygotowywanych reportaży. Pierwszy raz tak mocny akcent postawiliśmy na wykorzystanie profesjonalnego drona, który śledził realizację transportu począwszy od etapu przygotowania trasy aż po ustawienie zbiorników na docelowe miejsce przeznaczenia – mówi Wiesław Bednarz, prezes BEDMET. – Tak ulokowane oko kamery niewątpliwie daje szersze spektrum śledzenia gabarytu i co oczywiste, uatrakcyjnia całą relację – dodaje. W relacji z Kędzierzyna-Koźla po raz pierwszy przed kamerą z ramienia BEDMET pojawił się też Radosław Siemasz z działu transportu i spedycji. – Osobiście odpowiadałem za organizację tego transportu i z przyjemnością podzieliłem się informacjami w tym zakresie. Zadanie należało do tych z gatunku wyjątkowo rzadkich i trudnych ale jak wiadomo powszechnie, nasza firma takich wyzwań się nie boi – wyjaśnia Siemasz. Oglądajcie, udostępniajcie, komentujcie. Tak prezentuje się transport 6 zbiorników dla przemysłu petrochemicznego w wersji filmowej.

Zbiorniki dla browaru

Wielu miłośników złocistego trunku w kraju nad Wisłą temu transportowi z pewnością mocno przyklaśnie. W marcu przedmiotem naszej uwagi były zbiorniki fermentacyjne dla jednego z polskich browarów. Transport swój początek miał w niemieckim Passau.

Transportowane były 3 zbiorniki o pojemności 1000 hektolitrów każdy. Każdy z nich miał 10,5 metra długości oraz 4,5 metra średnicy. Waga zbiorników nie przekraczała 10 ton – relacjonuje Radosław Siemasz z działu transportu i spedycji BEDMET. – Na naczepy każdy ze zbiorników został załadowany przy pomocy specjalnego dźwigu – dodaje.

Zbiorniki z Browaru Innstadt w Passau co prawda nie należą do największych gabarytów jakie wylądowały na liście naszych ładunków, ale okoliczności ich transportu z pewnością zostaną zapamiętane. – Rzecz w tym, że browar w Passau położony jest w zabytkowej dzielnicy Innstadt. Wąskie uliczki z mocno przylegającymi do siebie kamienicami sprawiły, że kierowcy i piloci mieli pełne ręce roboty – wyjaśnia Siemasz.

Warto też wspomnieć, że aby wyciągnąć zbiorniki z Browaru, trzeba było zdemontować dach oraz zablokować ulicę. Załadunki odbywały się w nocy aby zminimalizować utrudnienia w ruchu.

Zmiany w naszej flocie. Dołączamy do rodziny Volvo

Nowoczesne, wystylizowane i co najważniejsze bardzo wydajne Volvo FH 16 dołączyły niedawno do floty BEDMET. Oczywiście utrzymane w tradycyjnej, niebieskiej kolorystyce ciągniki natychmiast trafiły do realizacji transportów. Co ważne, w tym przypadku powiedzenie o jaskółce i wiośnie nie znajdzie potwierdzenia. Niebawem ogromne zmiany w naszej flocie!

Czujni i uważni sympatycy firmy od kilku dni zasypują nas pytaniami po tym, jak udało im się uwiecznić na fotografiach zestawy BEDMET obsługiwane przez ciągniki Volvo. Wszak nie od dziś wiadomo, że Wiesław Bednarz z umiłowaniem, latami inwestował w najnowocześniejsze osiągnięcia konstrukcyjne marki MAN. I to zawsze niebieskie.

– Idziemy z duchem czasu. Firma stale się rozwija, potrzebny jest cięższy tabor. Dołączyły do nas 2 nowe Volvo FH 8×4 z silnikami o mocy 650 koni mechanicznych, spełniające normy EURO6 – wyjaśnia Wiesław Bednarz. – Ciągniki są wersji limitowanej, posiadają klimatyzację, wentylowane fotele i są oczywiście wystylizowane według naszych upodobań – podkreśla prezes Bednarz. Jak tajemniczo przyznaje zarząd BEDMET , niebawem do floty firmy dołączą kolejne ciągniki Volvo.

Z Hamburga do Głogowa

Do portu rzecznego w Głogowie trafiły drogą śródlądową elementy główne suszarni koncentratu zakładu KGHM Głogów. Najpierw podróżowały barką, „wysłane” zostały z Hamburga i czekała je droga na kółkach. Drugi, równie ważny etap całego transportu rozpoczął się od rozładunku pięciu elementów, z których największy ważył ponad 100 ton. Dokonały tego specjalistyczne dźwigi, które są w stanie podnieść kilkakrotnie większy ciężar. Bardzo istotnym było właściwe „poukładanie” na naczepach ważących 19, 23, 27 i 55 ton elementów. Przy ułożeniu ładunku liczy się każdy centymetr więc jak nietrudno zgadnąć to najbardziej czasochłonna czynność podczas tej ekspedycji. Tylko zegarmistrzowska precyzja pozwoliła na bezproblemowy przejazd ładunku po nie zawsze równej i wzorowej, polskiej nawierzchni.

Ogromne wrażenie zrobić może bęben suszarni koncentratu o wymiarach 13 metrów długości, 5 metrów szerokości i blisko 5,5 metra wysokości. Poderwanie przez dźwig i obraz wiszącego w powietrzu 104-tonowego elementu musi budzić dreszcz na plecach. Trasa do pokonania drogą lądową liczyła zaledwie kilka kilometrów, lecz żeby bez najmniejszych problemów dotrzeć do celu i tę krótką drogę należało dostosować do jazdy, wykonując w niektórych jej miejscach solidną podbudowę. Nasze Volvo FH 16, jak widać na załączonych obrazkach, doskonale poradziło sobie na tym odcinku.

Perfekcja wykonania całego zadania pozwoliła dotrzeć ładunkom w terminie realizacji szybszym niż zakładano w umowie i wszystkie znajdują się już na terenie KGHM Głogów. BEDMET. We can more.

Turbina i generator dla Elektrociepłowni

Do listy transportów nietypowych i zarazem zrealizowanych bez żadnych utrudnień dołączają turbina i generator na potrzeby Ekoelektrociepłowni w Bydgoszczy. Elementy ważące bagatela kilkadziesiąt ton zostały sprawnie dostarczone na miejsce przeznaczenia przez firmę BEDMET. 

– Turbina i generator stanowią zespół urządzeń, które pozwalają wykorzystać energię powstałą ze spalania, w przypadku bydgoskiej ekoelektrociepłowni energię ze spalania odpadów komunalnych, do pożytecznych celów – mówi Konrad Mikołajski, prezes spółki ProNatura, realizującej inwestycję. – To elementy pokaźnych rozmiarów. Turbina waży 24 tony, przekładnia między turbiną a generatorem 10 ton, a generator 35,5 tony – dodaje Mikołajski.

– W doborze wykonawcy transportu tych elementów zleceniodawca postawił na doświadczenie. Tego BEDMET odmówić nie można. Dzięki sprawnemu transportowi elementów cała inwestycja przebiega zgodnie z planem – mówi Wiesław Bednarz, prezes BEDMET. Inwestycja w bydgoskiej ekoelektrociepłowni sprawi, że dzięki zastosowaniu turbiny i generatora, do mieszkańców dotrze rocznie 27,7 megawatów energii cieplnej oraz 9,2 megawatów energii elektrycznej ze spalania śmieci. Część będzie wykorzystana do funkcjonowania zakładu, reszta zaś trafi do odbiorców.

Z energią i nadzieją w 2015 rok!

Przełom roku to zawsze dobra okazja do podsumowań i przygotowania planów na najbliższą przyszłość. Postanowiliśmy oddać więc odwiedzającym naszą stronę krótkie zestawienie tych wszystkich najważniejszych wydarzeń minionego roku i zarazem podzielić się refleksjami na kolejne 12 miesięcy. A w 2014 roku działo się, oj działo! W tym artykule spinamy klamrą wszystkie kwestie marketingowe firmy.

Początek minionego roku przyniósł w naszej firmie sporą zmianę multimedialną. Większe niż zazwyczaj siły skierowaliśmy w kierunku naszej strony internetowej, fanpage na portalu Facebook oraz kanał YouTube gdzie już od kilku lat pojawiały się profesjonalne materiały filmowe z realizacji transportu ponadnormatywnego. Wszystkie zmiany jakie zaszły w tych obszarach możemy ocenić w pełni pozytywnie.

Zwiększony ruch na naszej stronie to efekt nie tylko zmian wizualnych, aktualizacji danych ale przede wszystkim regularnie zamieszczane newsy z życia firmy. Całość jest ściśle zintegrowana ze wspomnianymi już fanpage’m oraz kanałem YouTube, dzięki czemu żaden gość na www.bedmet.pl nie pominie nowego materiału wideo czy aktywności na Facebook’u. – Nasi klienci, sympatycy a często też osoby, które niewiele wiedzą o transporcie ponadnormatywnym mogły w sposób przystępny i ciekawy dowiedzieć się o najważniejszych zadaniach z jakimi mierzyliśmy się w 2014 roku a także poznać najważniejsze wydarzenia z życia firmy – mówi Wiesław Bednarz, prezes BEDMET.

Rok 2014 fanpage BEDMET zamknął z imponującą liczbą 5 tysięcy fanów. To ogromny wzrost biorąc pod uwagę, że na początku minionych 12 miesięcy ten wskaźnik nie przekraczał 500 fanów! Sympatykom naszej firmy na popularnym „fejsie” nie można zarzucić braku aktywności. Chętnie biorą udział w licznych konkursach, komentują (często bardzo fachowo) zamieszane materiały i dzielą się z nimi za pośrednictwem swoich kont. Rekordowe wpisy z naszego fanpage’a docierały do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników Facebook’a!

Chętnie oglądacie też przygotowywane przez nas materiały wideo oraz zdjęcia. Nie sposób zliczyć liczby wyświetleń zdjęć z realizacji transportu ponadnormatywnego, które zamieszamy w znacznych ilościach na naszej stronie i fanpage, ale wiemy za to, że kanał YouTube zamknął 2014 rok z ilością ponad 60 tysięcy wyświetleń i ponad 200 subskrybentów. Co ważne, nasze produkcje oglądają widzowie nie tylko w Polsce ale też w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Rosji, Austrii, Holandii, Czechach, Francji a nawet w Tajwanie i Japonii.

Bedmet is not afraid of challenges and records. 9.3 metres in one night!

The widest element of the ones which the company from Opole transported to the Arcelor Mittal Poland facility in Dąbrowa Górnicza had a width of 9.3 metres and weighed 120 tonnes. The transport of the elements of the ironworks’ converter from the Facility of Welded Constructions Ferrum (Polish: Zakład Konstrukcji Spawanych Ferrum) in Katowice was unique in many aspects. It is what makes Bedmet Logistic famous both in the country and in the international arena.

Preparations for such instances of transport last for weeks. “An array of expert opinions and arrangements is one thing. In the case of this wide, 9-metre load, we checked every stage of the route very precisely”, says Wiesław Bednarz, president of Bedmet Company. “The load moved slowly for a significant part of the transport route. So slowly that the pilots had a long, night-time walk”, he adds with a smile. “Actually, the project had started half a year earlier, when we had sat around the table for the first time. Then, the working group was meeting one time every two weeks, on average”, explains Paweł Chmielecki, manager of the transport and purchase department of ZKS Ferrum Katowice.

The convoy departed from ZKS Ferrum in Katowice timely at 11 p.m. The transport route covered inter alia a viaduct, roundabouts and a highway exit (the biggest set drove through it by reversing). The route preparations required the dismantling of, in total, a few hundred elements of road infrastructure: signs, signallers, lampposts, crash barriers, bollards, and speed bumps.

The entire transport drive was carried out without even the slightest interruptions or complications. At the same time, it evoked the great interest of locals and drivers. To meet the expectations of the ones interested in oversize transport, Bedmet Company has prepared another share of multimedia. We recommend a coverage available on our YouTube channel and a share of photos available on our Facebook profile.