Bedmet nie boi się wyzwań i rekordów. 9,3 metra w jedną noc!

Najszerszy z elementów jaki firma z Opola przewiozła do zakładu Arcelor Mittal Poland w Dąbrowie Górniczej miał 9,3 metra szerokości i ważył 120 ton. Transport elementów konwertora huty żelaza z Zakładu Konstrukcji Spawanych Ferrum w Katowicach był unikatowy pod wieloma względami. Z tego słynie Bedmet Logistic na arenie krajowej i międzynarodowej.

Przygotowania do takiego transportu trwają tygodniami. – Szereg ekspertyz i uzgodnień to jedno. W przypadku tak szerokiego ładunku jak 9,3 metra bardzo skrupulatnie sprawdzaliśmy każdy odcinek trasy – mówi Wiesław Bednarz, prezes firmy Bedmet. – Ładunek na znacznym odcinku trasy transportu poruszał się wolno. Na tyle, że piloci mieli długi, nocny spacer – dodaje z uśmiechem.
Tak naprawdę projekty wystartował pół roku wcześniej, kiedy pierwszy raz usiedliśmy przy stole. Później grupa robocza spotykała się średnio raz na dwa tygodnie – wyjaśnia Paweł Chmielecki, kierownik działu transportu i zakupu ZKS Ferrum Katowice.

Konwój z ZKS Ferrum w Katowicach wyruszył punktualnie o 22.00. Trasa przejazdu obejmowała m.in wiadukt, ronda czy zjazd autostradowy (największy zestaw pokonał go jadąc tyłem). Przygotowania trasy wymagały demontażu łącznie kilkuset elementów infrastruktury drogowej: znaków, sygnalizatorów, słupów oświetleniowych, barier energochłonnych, słupków i separatorów spowalniających.

Cały przejazd transportu przebiegał bez najmniejszych zakłóceń i komplikacji. Wzbudzał jednocześnie ogromne zainteresowanie lokalnych mieszkańców i kierowców. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób zaintrygowanych transportem ponadnormatywnym firma Bedmet przygotowała kolejną porcję multimediów. Polecamy reportaż dostępny na naszym kanale YouTube oraz porcję zdjęć dostępnych na naszym profilu Facebook