Największe wyprodukowane w historii Rafako elementy kotła zostały przetransportowane z siedziby raciborskiej firmy na ulicę Łąkową w Opolu. Stamtąd udały się w dalszą podróż, do jednej z fabryk w Azji.
Była to bardzo trudna operacja logistyczna. Największy ładunek w konwoju ważył 126 ton! Najmniejszy – 82 tony! Parametry ładunku prezentowały się następująco:
Dł. [cm] |
Szer. [cm] |
Wys. [cm] |
kg |
872,00 |
540,00 |
357,00 |
80 103 |
861,00 |
541,00 |
475,00 |
106 411 |
876,00 |
540,00 |
513,00 |
85 585 |
882,00 |
541,00 |
612,00 |
126 063 |
870,00 |
530,00 |
416,00 |
86 025 |
Transport do Opola trwał pełne dwie noce. Po drodze należało podnieść trakcję energetyczną na przejeździe kolejowym. Podniesionych zostało kilkaset przewodów elektrycznych, telekomunikacyjnych i światłowodowych. Część przewodów ze względu na dużą wysokość ładunku musiała zostać całkowicie ściągnięta.
Na całej trasie przejazdu usunięto kilkadziesiąt znaków oraz sygnalizatorów drogowych. Przycięto korony kilkudziesięciu drzew. W kilku miejscach konieczne było wyłożenie specjalnych blach drogowych, ułatwiających przejazd przez nieutwardzone pobocza i wysepki.
Nad transportem czuwało kilkunastu pilotów, kilka wozów wsparcia technicznego oraz energetycy. W Opolu, wszystkie elementy zostały załadowane na dwie barki, które dostarczyły ładunki do Szczecina, a z stamtąd drogą morską popłynęły do Azji.
Jak zawsze w przypadku takich wyzwań transportowych towarzyszyła nam ekipa filmowa. Efekty jej pracy znajdziecie na naszych profilach Facebook i Youtube.
Fot. naszraciborz.pl